Monday, November 15, 2010

Segerembolan ikan,hanya sekor mau tangkap.

Orang-orang yang bermain-main dengan politik ni seperti jugala orang yang sedang bermain-main api.Kalau peribahasa Sadai orang2 yang suka bermain2 dengan harimau.
Masuklah dalam politik supaya akhirnya jadi orang berkuasa dan kaya raya.Pabila dapat kuasa bolehlah jahanamkan orang,fitnahkan orang,malukan orang di seluruh dunia dan ditambah dengan kekayaan yang dikumpul secara jijik, bolehlah membeli segala'senjata pemusnah' untuk meletupkan orang.Hahahahahahahahahahaha.
Kenapa ya! walaupun sejarah politik buruk begitu, kenapa perlu di ikut.Kalau kita ada akal fikiran dan hati budi kenapa harus ikut,politik yang dilaknat tu.Gunakanla politik untuk faedah bersama.Faedah bersama, adalah kata2 lembut dan senang difaham oleh orang2 SADAI.
Orang2 Sadai bila menangkap ikan hanyalah mengambil untuk makan hari tu saja walaupun segerombolan ikan dapat ditangkap pada waktu tu. Makan untuk esok,esok punya cerita.Senang cerita esok cari lagi.Kata orang melayu ,kais pagi makan pagi kais petang makan petang.Lebik baik bagi Sadai dari mengumpulkan harta yang tidak ada batasannya dengan mengenepikan segala cara2 yang baik.Sadai rasa syaitan cukup sukak tu.Beringat2la hai orang2 yang rakus.Patut ingat pada ramai lagi orang2 yang susah2,miskin2 tu.Tujuan asal penubuhan parti politik pun nak membela orang ramai,cubak2 ingat balik ya!!!!

No comments:

Post a Comment