Monday, December 27, 2010

Gobala,yg lama tak semestinya PERMATA.

Gobalakrinan ahli parlimen Padang Serai kata Anwar Ibrahim pilih kasih dlm Malaysiakini. Harusla sedar semua orang mesti menerima kenyataan bukan semestinya yang lama amat berkualiti atau yang lama amat berpengalaman.Memang bunyinya amat menarik yang lama amat berpengalaman.Entah pengalaman itu bermenafaat untuk dia atau tidak.Ada juga orang lama tapi tak cukup bakat dan pengalaman yang dia lalui tak banyak membantu untuk dia lebih menjadi manusia yang lebih baik.

Ada juga manusia bila makin berpengalaman makinla bebal dan tindakan2 bodoh boleh di senaraikan berderet-deretan.

Ada orang berpengalaman tapi masih statik seperti munkin Gobala sendiri.(Telahan sadai) Jadi kesimpulan utuk memilih(pilih kasih) adalah diatas beberapa pertimbangan, bukan semata ia telah lama berjuang maka dia harus di pilih dan diangkat menjadi pemimpin utama.

.Bila ada permata yang lebih bersinar dan terserlah maka orang lama jangalah ambil hati,bukala dada,lapangla dada,lihat masa hadapan yang lebih gemilang.Syukurla saudara Gobal telah berkhidmat dengan cemerlang setakat ini.Ingat, tak semua yang lama mesti di angkut menjadi pemimpin kerana di atas sebab2 kalau di ceritakan maka trasaaaa hati pula.Fikirla Gobala...

No comments:

Post a Comment