Friday, December 3, 2010

Keterunan dan ketuanan kepala bana SELARASKAN!!! harga gula pulak puih!!!!

Alasan harga disel nak di selaras supaya tak ada salah guna disel.Kepala bana apa pulak gula naik 20 sen.ron 95 naik 5 sen.

Dah la baru dua tiga hari lepas ron97 dah naik 15 sen dengan alasan semua ni bukan kerajaan yg naikkan harga ni.Harga telah di apong.Apa makna di apong tu?Orang kampung tak tau istilah tu. Cakap terus terang sajala.HARGA GULA NAIK!!!!!.

Kenapa tak sekali semua perkara .Oi si baju hitam yg nak berarak dan Perkasa dan ahli2 yg bersongkok tinggi tu apa ke jadahnya jadi manusia,bebal! bin bahlol.

Sadai berjanji Sadai dan keturunan Sadai tidak akan bersokongkol sama sekali dengan puak2 ni.Kenapa la ada manusia yg bahlol se bahlolnya ni.

Sadai rasa mahu hidup dlm hutan semula,Pakai cawat daun hutan saja la yg tak payah beli.Baju,seluar,kasut dan songkok tinggi tak payah beli. Berkawan dengan binatang lebih jujur dan berketuanan. Ketuanan melayu tak boleh di harap.

Harapkan pagar pagar makan semua padi dan ladang2 sekali.

Wahai Tuhan hutan,Tuhan binatang, Tuhan matahari ,Tuhan bulan,bintang,Tuhan langit dan bumi,Tuhan udara,Tuhan oksijen, Tuhan semua perkara dan Tuhan semesta alam ini dan alam ghaib belalah kami yg di inaya oleh puak2 yg tak bertamadun dan puak yg tidak ada keturunan ini. SADAI.

No comments:

Post a Comment