Wednesday, December 29, 2010

Yuran sekolah yg diwajibkan!!!

Semalam Sadai pergi ke majlis orentasi murid tahun satu.Guru besar berucap panjang lebar berkenaan sekolah dan pelajaran dengan memasukkan sekali betapa perihatinnya kementerian dan projek permata negara,permata seni dan sebagainya.

Guru besar juga mengingatkan ibu bapa tentang yuran sekolah yg katanya' wajib' dibayar yg lain2 harus dibayar tapi mengikut keadaan sekarang yang lain2 pun dari harus menjadi wajib di bayar.

Ibu bapa juga di ingatkan bhawa sebelum pulang mereka mestilah menbayar yuran terlebih dulu.

Sadai nak tahu pemansuhan yuran sekolah yg di buat oleh menteri pelajaran terdahulu dah ditarik balik ke?.

.Pelajar juga diingatkan supaya membeli insuren sebanyak 10 ringgit dan di tekankan betapa pentingnya insuren tu.

Fuh! dengan 5 orang anak Sadai bersekolah serentak yuran wajib di bayar sebanyak seorang 24ringgit x 5org dan yuran2 yang lain,buku2 latihan pakaian2 sekolah beg2 sekolah,kasut2 dll.

Sadai terfikir apa masaalahnya projek Permata Negara di sebut dalam ucapan guru besar?.Projek Permata Negara tak kene mengene dengan kementerian Pelajaran MALAH projek yang membazir dan memenohkan selera berahi ROSMAH MANSUR yang tak disenangi oleh sebilangan raayat Malaysia.

111 juta RM tu patut di peruntukan kepada Kementerian Pelajaran dan di gunakan untuk membangunkan seluruh pelajar di Malaysia,bukan segolongan terpilih dari ROSMAH MANSUR yang buta dan pekak BADAK.KAHKAHKAHKAH!!!!.

Sadai percaya kebanyakkan ibu bapa tertekan dengan keadaan ini.Harga bawang sekarang 4rm lebih sekilo.itu bawang kelas b atau c tu.Dua minggu lepas bawang selalunya yg gred sama sekilo 1RM lebih saja,CUBA BAYANGKAN ROSMAH!.Jangan asyik projek besar2 saja! Tak tahu la apa nak jadi dengan pemimpin2 yang pekak lebih dari PEKAK BADAK!.

Ya tuhan Allah batula kami untuk menghalau orang2 yang pekak lagi badak ini. Aku tertawa tapi mata aku menangis!!!!!!.

Sadai rasa hari ni walau hujan dan ribut Sadai akan kehutan untuk mencari petai atau berburu HARIMAU. Sadai akan terus menangis walaupun hujan lebat sedang membadai!.

No comments:

Post a Comment